Saturday, June 4, 2011

Kenapa perlu tunggu????

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum wbt... ^^

Aku ingin mnjadi muslimah yg sebenar2nya

Aku ingin mnjadi umat Muhammad saw yg sebaik2nya

Aku ingin mnjadi hamba Allah yg setakwa2nya

Tapi....

Aku mau enjoy dulu

Aku mau jadi remaja masa kini

Aku nak puas!

Kan banyak masa lagi?

Kita masih muda, lambat lg nak mati

Aku ingin mnjadi anak sesoleh2nya

Aku ingin mnjadi anak yg patuh pd perintah ibubapa

Aku ingin mnjadi anak yg sekasih2nya kpd ibubapa

Tapi...

Mak dan ayah ni suka sgt meleter

Mak dan ayah ni, kita nak bebas lah

Kenapa perlu tunggu sahabat?

Kita mahu dan tahu utk berubah

Kita mahu hidup kita bahagia dgn adanya iman

Kenapa perlu tunggu? Kenapa perlu beralasan? Kenapa perlu 'tapi'?

Adakah engkau menanti sinar cahaya pd waktu engkau kegelapan?

Adakah engkau menanti malaikat Izrail bakal menjemputmu?

Adakah engkau menanti kejadian yg mungkin akan menimbulkan rasa kecilnya diri di hadapan Allah?

Adakah engkau menanti keadaan di mana engkau merasa keangungan Allah?

Kenapa kita perlu tunggu wahai sahabat?

Hari esok belum tentu mnjanjikan apa2 buat kita

Hari esok belum tentu ada utk kita menjalaninya

Hari esok belum tentu secerah hari ini

Bangunlah sahabatku, sedarlah

Sedarlah yg diri ini akan pergi pd bila2 masa, meninggalkan semua yg ada di bumi

Yang tinggal hanyalah iman utk dibawa ke mahkamah Allah

Bangunlah dr angan2 bahawa esok akan ada lg

Bangunlah dr mimpi di siang hari

Kita perlu berusaha

Walaupun payah utk ditempuhi, kita mesti kuat

Walaupun sikit, jangan putus asa, kita perlu istiqamah

Allah berfirman ::: Al-An'am: 134~

Sesunguhnya apa pun yg dijanjikan kpdmu pasti datang dan kamu tdk mampu menolaknya

Maka bersabarlah wahai sahabat

Al-Muddassir: 7~ Dan kerana Tuhanmu, bersabarlah

Amboi.. nk tunggu dulu ea???



By: My Twin Aida Marissa

2 comments:

. sabrina . said...

entry yg baik untuk rujukan saya :)

Ammar Wajidah said...

Alhamdulillah ^^ :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...