Tuesday, November 1, 2011

Kami sangat memerlukannya.... ^_^


Maka dia (Musa) memberi minuman (ternak) kedua perempuan itu,
kemudian dia kembali ke tempat yang teduh lalu berdoa, "Ya Tuhanku, sesungguhnya aku sangat memerlukan sesuatu kebaikan (makanan) yang Engkau turunkan kepadaku." [al-Qasas: 24]

Dalam kita yakin akan sesuatu yang baik bagi kita... Ia belum tentu baik dipengetahuan-Nya.. Begitu juga halnya akan sesuatu yang buruk bagi kita ia belum tentu tidak baik pada telahan ilmu-Nya. Sesuatu perkara yang kita terasa sukar dan payah di bahu kita, ia sangatlah mudah bagi kekuasaan-Nya..

boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. [Al-Baqarah: 216]

"Ya Allah, andai itu ketentuan untuk kami, redhakanlah hati-hati kami. Andai itu suratan untuk kami, permudahkanlah urusan-urusan kami. Sesungguhnya kami juga sangat memerlukan sesuatu kebaikan menurut pandangan-Mu, sebagaimana termakbulnya kebaikan ke atas doa Nabi Musa a.s."

InsyaAllah... Semoga ada kebaikan yang berterusan buat kita sepanjang pelayaran kita menuju ke pelabuhan akhirat kelak.... Baik sedari daripada awal, pertengahan, mahupun penghujungnya dengan sentiasa mendahului Allah SWT dalam setiap perkara... :)

Amin Allahumma Amin... ^_^



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...