Saturday, November 19, 2011

Ruang & Peluang

Assalamualaikum wbt...

Memberi ruang dan peluang... Apa yang anda faham mengenai perkara ini..???

Ammar belajar untuk memberi ruang dan peluang.. Tidak suka untuk terus menghukum.. Namun dunia masa kini seakan menutup ruang dan peluang kepada sesiapa pun untuk memberi penjelasan... Walhal ada mahkamah sekali pun.. bukan seindah aturan yang sedia ada dibentangkan.. terlalu banyak birokrasi yang menyusahkan.. Fokusnya bukan untuk bercerita mengenai hal mahkamah... ^^ Cuma hal kita dalam kehidupan seharian.. Terlalu sedikit manusia yang memberi peluang apatah lagi ruang.. 

^_^

Memohon kemaafan. ada lagi yang menagguhkan untuk MEMAAFKAN... 
Membuat kesalahan.. ada lagi yangmengguhkan memohon KEMAAFAN..
Berbuat maksiat ada lagi yang menangguhkan TAUBATNYA..
Walau Pintu TAUBAT sentiasa terbuka.. namun tahukah kamu bila ajal itu tiba???
Tiada siapa yang tahu bila ajalnya menjelma.. Kun Faya Kun.. Tiada siapa yang mampu menghalangnya... Usah bertangguh bila terdetik dihati ingin berubah... Allah itu Maha Pengasih dan Penyanyang... Tidak pernah menutup pintu taubatNya buat kita.. Namun kita yang harus berani berubah... ^_^

Peluang dan ruang daripadaNYA sentiasa terbuka buat kita wahai sahabat... Jangan sampai ruang dan peluang itu tertutup buat kita selamanya baru ingin berubah... Jangan bila talkin sudah dibaca, baru diri meronta-ronta ingin kembali ke alam nyata... Wallahua'lam.. 
ketika itu....... tiada apa lagi yang mampu dilakukan... 


**** Ada peluang buatmu... ^_^ 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...