Saturday, March 24, 2012

Suri Rumah Sepenuh Masa

Assalamualaikum wbt...



Apa khabar iman?? Semakin mantapkah ??? Apa khabar hati?? Apakah hati masih secerah mentari?? Apa khabar nuranimu? Apakah semakin teguh berdiri syariatNya? Apa khabar ilmu? Apakah semakin mendekatiNya? Moga kita istiqomah dalam perjuangan kita sebagai khalifah di muka bumi ini.. InsyaAllah..

Suka untuk bercerita mengenai cita-cita.. Allah, sungguh cita-cita yang mungkin bukan hanya ammar seorang yang ingin menyandangnya.. Semua muslimah ingin menyandang jawatan ini iaitu "Isteri SOLEHA" Penyejuk mata, penawar hati dan penajam fikiran buat sang Zauj yang  telah dipilih olehNya untuk kita... ^^

Suri rumah sepenuh masa??? Releven kah lagi pada zaman ini?? di abad yang penuh dengan persaingan antara lelaki dan perempuan dalam alam kerjaya.. Pasti ada yang bersetuju dan pasti ada juga yang tak bersetuju dengan pernyataan ini.. :) Tapi ammar secara peribadinya.. bersetuju dengan pernyataan ini.. Suri Rumah sepnuh masa masih lagi releven di zaman ini. Mungkin bagi mereka yang tak bersetuju.. akan berpendapat saya ni pentingkan diri sendiri.. Paling tidak pun ada yang akan berkata mcm ni " Dah belajar tinggi2 sampai masuk U jadi suri rumah je?? Duduk dapur je... " Lau tak pun.. ada juga yang akan kata mcm ni " Sia-sia je belajar tinggi, akhirnya duk ceruk dapur juga.. "


Tak kisahlah nak kata apa.. Ammar tetap kata nk jadi surirumah je.. hihi.. Tapi, ada lagi ke lelaki yang nak isteri dia duk umah je tanpa kerjaya apa-apa?? Lagi-lagi tahu dia ada kelulusan yang baik.. boleh dapat keje yang baik... (Ada je kot... Cuma kite je yang tak jumpa... ) JIka berjumpa sekali pun.. Mugkin fmly dia pulak yang akan pertikaikan.. Kenapa tak keje?? Takkn duduk umah je.. 

Biasalah manusia.. ada macam2 pendapat.. dan kita pun tak boleh lah nk kata mereka semua salah.. hanya kerana kita berpendapat yang berbeza daripada mereka... :) 

Kenapa ammar anak jadi Surirumah je?? Kerana :



* Tak nak zauj makan kat luar even sarapan dia sampai dinner.. :) 
* Tak nak ada pembantu rumah. 
* Tak nak anak-anak membesar dalam dakapan orang lain.. 


* Nak jadi super ummi buat anak-anakku..Super wife buat suamiku...  InsyaAllah.. 
* Mendidik anak-anakku menjadi umat Rasulullah saw yang sebenar...

Buat dia yang diciptakan Allah untukku...  ^^ 
Maaflah diri ini tidak sempurna untukmu.. namun akan berusaha memperbaiki diri untuk melengkapkan kekuranganmu.. InsyaAllah.. Dan semoga kekurangan diri ini juga dapat ditutupi olehmu.. :) 



*** Contengan luahan rasa... T_T

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...