Tuesday, November 20, 2012

Kisah sebuah kehidupan... ^^

Assalamualaikum wbt..
Bismillahirahmanirahim...

Biar kepahitan itu pergi, agar kemanisan mengisi..
Biarkan kekecewaan berlalu, agar kegembiraan mewarnai..
Biarkan kegelisahan lenyap, jangan kita hilang semangat...
Biar penderitaan itu menyapa, agar kekuatan kita jana semula..
Biarkan diri ini derita, agar aku tahu keperitan derita ini..
agar aku sedar kesengsaraan ini..
Tidak sama bahkan hanya secebis
daripada penderitaan Rasulullah SAW.

Tuhan sesekali tidak menzalimi hamba-Nya..
Tapi manusia yang menzalimi diri mereka sendiri..
Cahaya kelam pahala dosa...
Berupaya memilihnya
Walau kadang kala tersasar lantaran
pautan nafsu..

Namun peluang dari-Nya sentiasa ada..
namun kasih dari-Nya sentiasa memayungi..
diturunkan ad-din memperhalusi akal..
Dianugerahi aqal memperhalusi akhlak..
dikurniakan akhlak mencantikkan pekerti
Menjadi sebaik-baik ummat, tunduk sebagai hamba
berjalan sebagai khalifah..

Menyesuri kehidupan mencari sebutir permata "Iman"
Menyemai sepohon "Taqwa"
Agar dapat berteduh dari kepanasan "Nafsu"
Agar dapat berlindung dari angin hasutan "Syaitan"
dalam mencari "KEREDHAAN ALLAH SWT"









Friday, November 16, 2012

Pray 4 GAZA


Assalamualaikum wbt..
Bismillahirahamanirahim...


Tentera Zionis Israel sedang mengganas di Gaza, Palestin ketika umat Islam mensyukuri nikmat menyambut kedatangan tahun baru 1434 H. 

Jom tingkatkan kecaknaan kita dan berdoalah selalu supaya Allah SWT memberikan kemenangan dan kejayaan kepada pejuang Islam di Gaza, insya-Allah...

"Tiada beriman seorang kamu hingga ia mencintai untuk saudaranya apa yang ia cintai untuk dirinya." 
...
- Hadis Nabi Muhammad SAW diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim -




DOA....DOA.....DOA...dan terus BERDOA......



Saturday, November 3, 2012

Kisah Untuk Dikongsi... ^^



Assalamualaikum wbt..
Bismillahirahmanirahim...




Duk tengah marah2 kerana entah apa hal pg tdi...
Seorang hamba Allah kata.... "Nak dengar kisah tembikai tak?? "
Saya : Nak.. bagaimanakah kisahnya??

" Ada sepasang suami isteri dan isteri dia suka sangat makan tembikai.. Pada suatu hari..Sang suami telah membeli tembikai untuk isteri yang dicintainya.. Kerana mengetahui kegemaran sang isteri yang suka makan tembikai itu...

Sampai kat umah... sang isteri pun sukalh apa yang suami bawa untuk dia.. Dan dia pun memotong buah tembikai tersebut.. Tapi, tembikai itu sangatlah tawar dan tidak menepati cita rasanya... Mulalah dia merungut tentang tembikai tersebut...

"Tembikai ni tawarlah...
"Penjual tu tak tahu ke nk bagi yang manis..
"Abang ni tak reti pilih yang manis??
"Lain kali x payah lh beli kat gerai tu lagi...
(lebih kurang lh kot mcm ni rungutannya...)

Si isteri membebel sambil menghidangkan kepada sang suami..

Sang suami yang mendengar bebelan sang isteri memilih untuk berdiam diri sebelum menegur sang isteri....

"Sayang.... Nak marah dengan sape ni??
Nak marah pada abang ke yang beli tembikai ni??
Atau pada penjual yang jual tembikai ni..
Ke yang tanam tembikai ni...
Atau.. yang MENCIPTA tembikai ni... "

Si isteri tergamam dan beristighfar... Allah.. T_T

Saya : Allah... semua perkara yang Allah hadirkan adalah ujian tadi Allah menguji untuk mengajarku bersabar... T_T
Kenapa saya nak marah pada Pencipta ujian itu.....
Allah... Allah... Allah....

Thursday, November 1, 2012

Menuju ke Pelabuhan.....

Assalamualaikum wbt... 
BIsmillahirahamanirahim... 




Semakian jauh perjalanan... semakin banyak pengalaman...
Semakin menuju ke pengakhiran.. semakin matang kita dalam membuat keputusan...

Jauh lagikah perjalanan?? Wallhua'lam..
Apa yang boleh kita lakukan...
Bersedialah menghadapi kematian...
Kerana itu adalah perjanjian kita dengan Tuhan...

Allah...
Mengingati kematian itu adalah perkara bijak...
1 November... Akan ada lagikah masa??
InsyaAllah.. andai itu takdirnya..
Akhirnya... Kita hanya mampu bermuhasabah..
Esok jangan mengulangi kesilapan yang sama...
Semoga terus istiqomah...

Pelabuhan akhirat
Destinasi kita sebagai hamba.. 

Ingin berjumpa dengan kekasih Allah..
Ingin melihat Allah...
Ingin sekali mengecapi Syurga..
Neraka... NAUZUBILLAH...
Semoga Keampunan adalah milik kita...

Allah...
Hadirkan hidayahMu
Hadirkan cintaMu
Hadirkan RedhaMu
Lemparkan RahmatMu...
Sesungguhnya diri kehausan semua itu...

Terima kasih Ya Allah...
Ku damba redhaMu... ^^


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...