Thursday, January 10, 2013

Aku dan Mesin Jahit

Assalamualaikum wbt.. 
Bismillahirahmanirahim... 

Kisah ni saya dah kongsikan pada tahun lepas di Fb saya Ammar Wajidah :)

Nak kongsi cerita sikit... ^^

Mula-mula saya belajar menjahit dulu sebab saya nak jahit purdah untuk saya pakai... Then barulh timbul minat nak menjahit... Dan mulalah saya menjahit apa sahaja yang saya nak pakai... :) 

Setahun saya menganggur, dalam setahun tu saya dah pandai menjahit dan mulakan bisnes Purdah kat Fb.. TU pun mula-mula niat nk tolong kawan2 yang nak dapatkan purdah sahaja. Alhamdulillah, ada permintaan, sehinggalah kepada apa yang ada pada hari ini... 

Saya ni bercita-cita nak jadi "suri rumah jer.." So, dalam perancangan di minda ni.. akan buat bisnes on9 jer kat umah dengan kemahiran menjahit... Untuk tolong En Suami.. (suatu hari nanti) Kemudian, Alhamdulillah dapat tawaran kerja sebagai Cikgu Tadika pula.. Tapi sebab minat berniaga... Teruskan juga.. kongsi dengan kakak... 

Saya suka sangat berniaga... Masa kat U dulu... Balik kuliah petang akan jual Jeruk dengan sambal dari bilik ke bilik... Then, cuti sabtu ahad.. akan jual nasi lemak pulak dengan Kasma Fawzi... 

Semoga apa yang saya lakukan ni Allah Redha... Amin.. ^^ 

Suatu hari nanti... Akan jadi Full Time Surirumah...(insyaAllah... Doakan taw.. )nak gok ada mesin jahit sendiri.. Yang guna sekarang ni... Kakak yg punya... ^^ Otak ni kata (boleh tak minta hantran MESIN JAHIT) hahaha...

Alhamdulillah... dah ada page niaga sendiri.. walaupun tak cantik sangat coz saya mmng tak kretif tentang grafik ni... hihi... Bolehlah jenguk dalam ni... Ammar Hijab's ^^ 





Moga Allah Redha... 

Mencungkil hikmah



Assalamualaikum wbt..
Bismillahirahmanirahim...

Dah masuk 11. Januari. 2013, ini adalah entry pertama untuk tahun ini dalam blog Cintaku Hanya UntukNya... In shaa Allah... Rinduku buat RasulNya... Allah...
JOm zikir sama-sama...
Selawat sama-sama...

Masuk sahaja tahun baru... maka bertambahlah umur dan berkuranglah waktu untuk kita beramal di muka bumi ini... Bila-bila masa sahaja akan meningglkannya... Oh namanya dunia...

Sekadar perkongsian :

Semalam tengah busy buat kerja sekolah (kemas kini data murid) sambil on9 kat Fb... Seorang sahabat bertanya di inbox...

Sahabat : umur dah 26 thn... Tak risau ke tak nikah lagi?? Awak dah ada calon ke belum??

Saya : Ermm.... Apa nak di kata ea???

Nikah... usah lah dicerita.. rasa pahit pun ada.. :P
Tapi saya yakin akan janji Allah... Jodoh itu pasti ada.. Jangan risaulah...
Banyak hikmah dalam kita mendirikan rumah tangga di usia sebegini.. Takdelah lewat sangat... (walaupun ada yang tak bersetuju)

Nak cungkil hikmah tak?? Ke nak cari kesalahan kita??

Sahabat : Boleh jer...

Saya : ^_^ ERmm.... Yang pertamanya... kita ada banyak masa bersama ibu bapa kita.. Dan fokus kita tak terganggu sangat untuk berkhidmat dengan mereka... Dah nikah nt.. kita ada ibu mertua.. suami.. dan fmly suami.. yang juga akan menjadi fokus kita... So.. di masa yang ada ni.. manfaatkanlh masa bersama yer.. :)
Jodoh... pasti ada..  Jgn risaulah... Saya doakan awak nikah thn ni juga.. hehe

Dah cukup lali kot dengan pertnyaan sedemikian... Cuma saya lebih positif untuk hal yang sedemikian kerana saya berjaya mencungkil hikmah daripada kelewatan tersebut.. Inshaa Allah ada..
Dan masa yang ada digunakan sebaiknya untuk memperbaiki diri..memperbaiki amal..dan memperkukuh iman.. Semoga Allah redha..

Wahai sahabat-sahabatku...
Bernikah diusia muda itu indah...
Tapi bukann bermaksud yang lewat itu bermasalah..
JOdoh, pertemuan, semuanya dah ditentukan..
Cungkillah hikmah disebalik perkara yang ada... :)

Salam muhasabah...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...