Thursday, January 10, 2013

Aku dan Mesin Jahit

Assalamualaikum wbt.. 
Bismillahirahmanirahim... 

Kisah ni saya dah kongsikan pada tahun lepas di Fb saya Ammar Wajidah :)

Nak kongsi cerita sikit... ^^

Mula-mula saya belajar menjahit dulu sebab saya nak jahit purdah untuk saya pakai... Then barulh timbul minat nak menjahit... Dan mulalah saya menjahit apa sahaja yang saya nak pakai... :) 

Setahun saya menganggur, dalam setahun tu saya dah pandai menjahit dan mulakan bisnes Purdah kat Fb.. TU pun mula-mula niat nk tolong kawan2 yang nak dapatkan purdah sahaja. Alhamdulillah, ada permintaan, sehinggalah kepada apa yang ada pada hari ini... 

Saya ni bercita-cita nak jadi "suri rumah jer.." So, dalam perancangan di minda ni.. akan buat bisnes on9 jer kat umah dengan kemahiran menjahit... Untuk tolong En Suami.. (suatu hari nanti) Kemudian, Alhamdulillah dapat tawaran kerja sebagai Cikgu Tadika pula.. Tapi sebab minat berniaga... Teruskan juga.. kongsi dengan kakak... 

Saya suka sangat berniaga... Masa kat U dulu... Balik kuliah petang akan jual Jeruk dengan sambal dari bilik ke bilik... Then, cuti sabtu ahad.. akan jual nasi lemak pulak dengan Kasma Fawzi... 

Semoga apa yang saya lakukan ni Allah Redha... Amin.. ^^ 

Suatu hari nanti... Akan jadi Full Time Surirumah...(insyaAllah... Doakan taw.. )nak gok ada mesin jahit sendiri.. Yang guna sekarang ni... Kakak yg punya... ^^ Otak ni kata (boleh tak minta hantran MESIN JAHIT) hahaha...

Alhamdulillah... dah ada page niaga sendiri.. walaupun tak cantik sangat coz saya mmng tak kretif tentang grafik ni... hihi... Bolehlah jenguk dalam ni... Ammar Hijab's ^^ 





Moga Allah Redha... 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...