Friday, April 19, 2013

Ammar & Amsyar


Assalamualaikum wbt...
Bismillahirahmanirahim...

Saje-saje post.. Rindu pulak dengan amsyar... :)


Rindu

Assalamualaikum wbt
Bismillahirahmanirahim

Tertiba bercerita tentang rindu... Manusia kan.. semua ada perasaan kan... rindu tu anugerah kan.. :)

Pertamanya... selawat dan salam buat junjungan Rasulullah dan kerabat juga para sahabat.. keatas kedua ibu bapa.. dan ahli keluarga kita yang lain..

Hari ini balik dari mengajar.. tengah tunggu bot nak balik ke pekan.. sembang ngn seorang sahabat.. tentang perjalanan hidup.. Dia dengan nk beli rumah nk buat itu.. nk buat ini... seronok mendengar kisah yang pasti setiap perkara yang diceritakannya olehnya pasti ada terselit ayahnya..


Teringat akan arwah ayah saya.. (mohon doakan arwah ayah saya... syukran). Bila kita bergelar ibu dan ayah pasti kita menginginkan yang terbaik buat anak-anak kita kan... samalah ngn arwah ayah saya... Teringat masa kecik dulu.. pape pun bgtaw ayah.. Nak buat.. nak buat ni.. Nk itu.. nak ini... Bgtaw jer.. tup-tup... ada jer untuk kita... :)

Ada ketikanya.. rasa macam nk jadik kecik semula.. Kembali ke zaman yang mmng tak boleh ulang pun.. Kembali semula ke suatu masa yang adanya arwah ayah... Mungkin apa yang saya alami pada hari ini solusinya adalah berbeza daripada hemat seorang ayah...

Sangat berbeza bila kita dibawah jagaan saudara kita berbanding ayah... Bagi saya.. apa yang ayah saya syorkan itulah yang terbaik.. dan akan menurut tanpa sebarang bantahan... :) Allah.. rindu :(

Semoga arwah ayah ditempatkan dikalangan orangorang yang beriman... diampuni dosa2nya yang terdahulu... Aamin... ^^

Sunday, April 7, 2013

Nota buat diri.. ^^

Assalamualaikum wbt..
Bismilahirahmanirahim....

Sekian lama tak menukilankan rasa di blog Cintaku Hanya UntukNya... dalam melayan rasa kesakitan hidung yang sumbat sebab selesema.. diri bermuhasabah dan berfikir semula kesan perbincangan semalam dengan Hamba Allah yang menjadi penasihat diri... ^^

Sering kali menyuarakan ketidak puas hatian atas sesuatu perkara kepadanya.. dia memang pendengar setia.. pemberi pendapat yang bernas... ada ketikanya sengaja memenangkan saya untuk mengambil peluang memberi penjelasan yang lebih mudahku terima... itulah dia yang suka dikenali hanya sebagai hamba Allah..

Banyak mempersoalkan tindakan manusia lain...
kenapa macam tu..??
kenapa macam ni??
tak boleh macam tu..
tak boleh macam ni..

semua nak persoal sehingga menutup kebaikan dalam setiap perkara tersebut..
Manusia mana ada sempurna..

Kita terlalu mempersoal... sehingga kita lupa...
Nak betulkan kah?? atau menunjuk kehebatan diri..

Saya lah yang pandai... sayalah yang hebat..

Jangan lupa yang Maha Hebat itu hanya Allah Azza Wajalla.. kita hanya hamba...
teruslah tunduk menjadi hamba... taat sebagai hamba kepada Yang Maha Esa... ^^

Allahu.. Allahu... Allahu.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...