Friday, April 19, 2013

Rindu

Assalamualaikum wbt
Bismillahirahmanirahim

Tertiba bercerita tentang rindu... Manusia kan.. semua ada perasaan kan... rindu tu anugerah kan.. :)

Pertamanya... selawat dan salam buat junjungan Rasulullah dan kerabat juga para sahabat.. keatas kedua ibu bapa.. dan ahli keluarga kita yang lain..

Hari ini balik dari mengajar.. tengah tunggu bot nak balik ke pekan.. sembang ngn seorang sahabat.. tentang perjalanan hidup.. Dia dengan nk beli rumah nk buat itu.. nk buat ini... seronok mendengar kisah yang pasti setiap perkara yang diceritakannya olehnya pasti ada terselit ayahnya..


Teringat akan arwah ayah saya.. (mohon doakan arwah ayah saya... syukran). Bila kita bergelar ibu dan ayah pasti kita menginginkan yang terbaik buat anak-anak kita kan... samalah ngn arwah ayah saya... Teringat masa kecik dulu.. pape pun bgtaw ayah.. Nak buat.. nak buat ni.. Nk itu.. nak ini... Bgtaw jer.. tup-tup... ada jer untuk kita... :)

Ada ketikanya.. rasa macam nk jadik kecik semula.. Kembali ke zaman yang mmng tak boleh ulang pun.. Kembali semula ke suatu masa yang adanya arwah ayah... Mungkin apa yang saya alami pada hari ini solusinya adalah berbeza daripada hemat seorang ayah...

Sangat berbeza bila kita dibawah jagaan saudara kita berbanding ayah... Bagi saya.. apa yang ayah saya syorkan itulah yang terbaik.. dan akan menurut tanpa sebarang bantahan... :) Allah.. rindu :(

Semoga arwah ayah ditempatkan dikalangan orangorang yang beriman... diampuni dosa2nya yang terdahulu... Aamin... ^^

1 comments:

Nur liyana said...

rindu along . . ..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...